måndag 1 december 2008

en schtekares dagbok

08.30
tog en liten sovmorgon. var värd det. johan ringde o väckte mig nu. han tyckte också jag var värd det. satte jävligt viktigt kontrakt igår. många kulor som rullade in på ett bräde. bra där.

09.30
på jobbet. blir tidig hemgång idag. torsdag. date idag. madde. trodde fan inte hon skulle gå med på det. gjorde ju bort mig med ett litet pissluder i lördags. fan vad dum jag är. madde är ju den enda jag vill ligga med. synd att hon inte vill ligga med mig.

11.45
lunch. ska möta alex. blir en sushi. klockren torsdagslunch. mineralvatten till det. måste ju ha fräsch hy till ikväll.

12.30
på gucci. riktigt högborgerliga skor inhandlas. den här kvällen gäller det att ta sin andra chans. köper en liten scarf med. ja till madde såklart. inget överflödigt men bara en schön gest med lite "sorry" över. ska inte ens bli full ikväll. tror jag.

15.00
hemma. safe dag. nu jävlar gäller det. beirut café klockan 19. om jag inte räddar upp mig nu så är jag fan körd. 4 timmar på mig. lånar farsans bil ikväll. ett glas skumpa bak i bilen kan ju inte gå fel.

18.00
fan. det här går åt helvete. hittar inte kravatten. va fan gör jag nu. ny outfit. brb.

18.20
okej. ny plan. kravatten fortfarande spårlöst försvunnen. men det blir skjorta och v-ringad tröja. slimmade acne-jeans och nya gucciskorna. rock och paul smith-halsduk. bara för att jag kan. men vart fan är kravatten?

18.40
blir hämtad av farsans bil. två kvarter till madde. kom ihåg presenten till och med. trots förvirring hemma i lyan. skulle behövt ett eller två glas av skumpan för att lugna ner mig. men ska vänta.

18.45
herregud. har hon alltid varit så där snygg. bäst att gå ur bilen.

19.10
beirut. två glas skumpa var innanför västen och betydligt lugnare. nu jävlar kör vi. hon är lite sur. men blev jävligt glad för scarfen. fy fan alltså. här har vi en kille med både stil och koll. safe.

22.00
madde ska hem. till sig. jävligt oklart. jag förtjänar det. jävla drinkhoror som ska vara så slampiga. hade det inte varit för dom så. dumma jävla brudar. men jag kommer vinna detta.

23.30
kan fan inte sova. hur kunde det bli så här. fan vad jag ångrar lördagen. men det hjälper ju inte nu. fick i alla fall en kindpuss. baby steps.

Inga kommentarer: