torsdag 19 februari 2009

en schtekares dagbok

07.40
måndag och förutom att jag har försovit mig så vaknar jag med en jävligt knackig känsla. bra morgon liksom.

08.30
sen till jobbet men ändå lika bländande fräsch som alltid. möte om en halvtimme. är oförberedd. inte likt mig. men det är i box ändå. det är ju jag som ska hålla i mötet. kan det gå fel?

09.45
paus i mötet och två espresso rätt ut i blodet. eller. det kändes så. ha fått en ny kollega. jävligt schön snubbe. norrman.

11.00
mötet blev långt. sjukt trött nu. dags för en väl värd lunch. ska möta madde om en halvtimme på sturehof.

13.00
blev långlunch. hann in på louis vuitton och köpte en liten men tänkvärd gåva till madde. här har ni en kille som vet vad han gör. fy fan så safe.

16.30
på väg hem men stannar på anglais för några öl. en polare från köpenhamn är i stan på jobb.

17.30
5e ölen.

19.00
ännu på anglais. hungrig. och full. känns som jag har glömt nåt.

19.20
madde ringer. jag är full. hon är på beirut. ja just det. visste att det var nåt. inte populärt.

19.30
hemma. sjukt snabb dusch. var jävligt nära att ramla i trappuppgången. sen när är stegen så jävla höga? blir casual dressing ikväll.

19.52
det här blir inte lätt att förklara. madde är skitsur. jag är 52 minuter sen. behöver jävligt bra åror för att ro mig ur det här.

20.30
fjäska kan jag. faktiskt en av mina bästa egenskaper. normalt sett. ikväll verkar det gå en aning trögt. madde fortfarande rätt sur men har mjuknat lite. fan vad jag älskar henne. fixade madonna-biljetter till henne på jobbet idag. tänkte köra dom som triumfkort ikväll. framförallt nu. då är jag safe igen.

22.30
på väg hem. flickvän på armen och hermes-halsduken svept runt halsen. jag är fan ett underverk. biljetterna gjorde ju naturligtvis susen. så nu blir det ligga. inte för att det någonsin är ett problem. madde alltså. jävligt bra tjej.

23.55
är det möjligt att vara så jävla bra som jag? rik. snygg. dryg. vältalig. och bra i sängen. inte undra på att alla gillar mig.

med önskan om en högborgerlig natts sömn. ciao.

Inga kommentarer: