fredag 6 mars 2009

en schtekares dagbok

11.00
vaknar. jävla liv utanför fönstret. inte okej när man är bakis som en gnu. middag hos alex igår. resulterade i väldigt sen kväll på stan.

13.00
vaknar på riktigt. panik. lunch hemma hos maddes föräldrar. om en halvtimme. i bromma. oschönt.

13.50
bromma. kunde ju slutat i en riktigt prekär historia detta. men smidig som man är så lyckades man ju snacka sig ur den sena ankomsten. här har ni en kille som vet hur man för sig.

13.55
jag mår inte bra alltså. den där sista flaskan skumpa vid fem-snåret var eventuellt en aning överflödig.

15.00
trevlig lunch. dock osäker på om jag överlever en enda sekund till. måste hem o lägga mig. nyss.

16.13
hemma i soffan. snart dags att göra sig redo för en ny kväll. en något lugnare kväll än igår. syrran bjuder på middag. parmiddag. vuxet. jag är lite rädd.

18.45
dags att släpa sig upp. får bli en schönt slapp outfit idag. piké, cardigan och chinos. vita sneakers till det. bara för att peppa lite för stundande sommar. ska ju ändå inte gå. taxi stockholm gör en förmögenhet på mig. nån måste ju bryta finanskrisen liksom.

19.15
funderar. är det ens lagligt att ha så fullkomligt perfekt frippa som jag?

19.17
svar nej.

19.50
taxi två kvarter till syrran. jävligt praktiskt att hon bor så nära.

20.05
madde kommer. bländande som vanligt. har evfa attling-halsbandet jag köpte runt halsen. hot. jävligt hot. personligen tycker jag att det där halsbandet gör sig allra bäst utan konkurrens från kläder och andra onödiga ting. får styla senare.

21.00
syrrans snubbe är jävligt jäsig alltså. schön kille. passar bra in i vår lilla värld av perfektion.

23.00
farsan ringer. blir provkörning av nya porschen imorgon.

01.10
lite småtankad på riktigt högborgerlig whiskey.

02.00
dags att dra hem och se till att det där halsbandet får vara för sig själv på maddes hud. ja. då menar jag ju naturligtvis tillsammans med mig. maddes kropp i kombination med mig och halsbandet. nu jävlar kör vi.

03.30
hett.

Inga kommentarer: